Algemene Voorwaarden
Algemeen
1.1 Onderstaande algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van een behandeling die wordt gesloten tussen FinityBeauty en de klant.
1.2 FinityBeauty behoudt zich het recht om de voorwaarden te allen tijde te kunnen aanpassen.
1.3 FinityBeauty behoudt zich het recht om prijzen tussentijds aan te passen. Prijswijzigingen worden minimaal 21 dagen voor ingangsdatum duidelijk zichtbaar gemaakt op de website.
1.4 Bij het niet komen opdagen dient de klant het totaalbedrag van de geboekte behandeling te betalen alvorens er een nieuwe afspraak kan worden ingepland.
1.5 Indien de klant twee keer niet voor een afspraak komt opdagen, is het niet meer mogelijk om nog een afspraak te maken bij FinityBeauty.
Totstandkoming van de afspraak
2.1 De afspraak staat vast nadat de klant via de website van Finitybeauty de behandeling heeft geboekt en Finitybeauty in de vorm van een bevestigingsmail heeft aangegeven die behandeling uit te zullen voeren op gewenste datum en tijdstip.
2.2 De klant is zelf verantwoordelijk om een correcte telefoonnummer/mobiele nummer en e-mailadres in te vullen bij het maken van een afspraak. Als dit niet het geval is, ontvangt de klant geen bevestiging en herinneringen betreffende de afspraak.
2.3 FinityBeauty kan geplande afspraken verschuiven om eventuele gaten in roosters op te vullen. Indien dit het geval is, zal FinityBeauty contact opnemen met de klant.
Betaling
3.1 De klant dient voor elke behandeling online een aanbetaling te doen. Deze aanbetaling omvat 10% van de prijs van de gewenste behandeling. Het resterende bedrag dient direct na de behandeling in de salon afgerekend te worden.
Aanbetalingen en verzetten/annuleren van de afspraak
4.1 Het annuleren of verzetten van een afspraak dient minimaal 48 uur voorafgaand aan de behandeling te worden gedaan, tenzij er sprake is van overmacht. Overmacht omvat hetgeen de wet daarover zegt. Indien er binnen 48 uur wordt geannuleerd of verzet, raakt de klant de aanbetaling kwijt.
4.2 FinityBeauty betaalt in geen enkel geval de aanbetaling terug. Indien de klant een afspraak verzet, kan deze de aanbetaling binnen 90 dagen gebruiken voor een andere behandeling. De dagen gaan in vanaf de dag nadat de klant in eerste instantie de afspraak had staan.
4.3 In het geval van een no show of dezelfde dag afmelden dient het gehele totaalbedrag voldaan te worden. Hierna kan er een nieuwe afspraak ingepland worden.
Verplichtingen van FinityBeauty
5.1 FinityBeauty heeft een inspanningsverplichting, wat wil zeggen dat FinityBeauty elke behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de regels van goed vakmanschap zal uitvoeren.
5.2 FinityBeauty vraagt elke klant naar informatie die relevant is voor adequate uitvoering van een behandeling.
5.3 Voor aanvang van een permanente make-up behandeling dient de klant een gezondheidsverklaring in te vullen. Ook dient de klant de voor‐ en nazorginstructies door te nemen.
5.4 FinityBeauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft gedeeld voor of tijdens de behandeling. Informatie is vertrouwelijk als de klant dit zelf vertelt of als dit voortvloeit uit de gegeven informatie. De geheimhoudingsplicht vervalt als op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak FinityBeauty wordt verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
5.5 FinityBeauty zal geen handelingen verrichten die buiten haar beroepscompetenties vallen.
Verplichtingen van de klant
6.1 FinityBeauty doet geen permanente make-up behandelingen als er sprake is van een zwangerschap. Indien dit het geval is, kan de klant de reeds betaalde aanbetaling gebruiken voor een andere behandeling of hier een tegoedbon voor krijgen. De klant dient dan contact op te nemen om dit te bespreken.
6.2 De klant is verplicht FinityBeauty tijdig te informeren over zaken die van belang kunnen zijn voor een adequate uitvoering van de behandeling en is verplicht alle gegevens te verstrekken waarvan FinityBeauty aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering.
6.3 Tot 2 weken na de permanente make-up behandeling mag de klant niet onder zon of zonnebank. FinityBeauty is niet verantwoordelijk voor snellere vervaging tijdens de zomermaanden.
6.4 De klant dient tijdig op de afspraak te verschijnen bij FinityBeauty. Als de klant door drukte in het verkeer wat later aankomt, dient deze dit door te geven. Indien de klant meer dan 15 minuten te laat komt, is het niet meer haalbaar om de behandeling voort te zetten. De afspraak wordt dan geannuleerd en de aanbetaling is dan verloren.
6.5 De klant dient zich gepast te gedragen in de salon. Indien de klant na meerdere waarschuwingen ongepast gedrag blijft vertonen, heeft FinityBeauty het recht de klant toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
Permanente make-up
7.1 Indien de klant eerder permanente make-up behandelingen heeft laten doen, is een foto vooraf noodzakelijk. Finitybeauty kan dan vaststellen of een cover-up mogelijk is. De klant kan een e-mail sturen naar info@finityBeauty.nl.
7.2 De touch-up prijzen voor permanente make-up gelden in eerste instantie alleen voor bestaande klanten. Indien de klant elders permanente make-up gedaan heeft en de touch-up door FinityBeauty wil laten doen, dient de klant een foto te sturen van de wenkbrauwen. FinityBeauty kan dan bepalen of een touch-up mogelijk is.
7.3 Na de eerste behandeling is de klant zelf verantwoordelijk om de touch-up behandeling tussen 6 à 8 weken te boeken. FinityBeauty is niet verantwoordelijk voor behandelingen die niet tijdig gedaan kunnen worden vanwege een volgeboekte agenda.
7.4 De touch-up binnen 6 à 8 weken is enkel geldig voor klanten die maximaal 8 weken geleden een nieuwe behandeling hebben laten uitvoeren door FinityBeauty. FinityBeauty annuleert de afspraak ingeval deze incorrect is ingepland.
7.5 Mocht de klant een nabehandeling wensen terwijl FinityBeauty dit (medisch) niet verantwoord vindt mag FinityBeauty de nabehandeling weigeren.
7.6 Indien de klant één week of minder van tevoren botox of fillers heeft laten zetten in de te behandelen zone, zal FinityBeauty de permanente make-up behandeling niet uitvoeren. De klant raakt de aanbetaling dan kwijt.
7.7 FinityBeauty doet iedere behandeling haar uiterste best het gewenste resultaat te leveren, echter als de huid om wat voor reden dan ook tegenstribbelt, afstoot en dergelijke is er geen sprake van tegemoetkoming.
8.1 Indien de klant een klacht heeft over een behandeling en/of product, dient te klacht zo snel mogelijk doch binnen 48 uur na de behandeling via e-mail binnen te zijn bij FinityBeauty. Er kan gemaild worden naar info@finitybeauty.nl.
8.2 FinityBeauty zal de klacht eerst onderzoeken en vervolgens bij eventuele tekortkomingen de behandeling kosteloos herstellen binnen korte termijn.
Aansprakelijkheid
9.1 FinityBeauty is uitsluitend aansprakelijk voor zaken die een rechtstreeks gevolg zijn van tekortkomingen bij de behandelingen, en die tot schade geleden hebben bij de klant. In alle gevallen is de schade beperkt tot de het bedrag van de behandeling.
9.2 FinityBeauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die door de klant zijn meegenomen naar de salon.
9.3 FinityBeauty heeft het recht om aan de klant een schadevergoeding te eisen, indien de klant meubilair, apparatuur, producten of andere goederen in de salon opzettelijk beschadigt.